Fejl og Rettelser

Seernes Redaktør:

Seernes Redaktør:

I et indslag i "Go' morgen Danmark" fredag d. 5. december 2014 siger Louise Dorph-Petersen om ét af julens gavehit, Lyngby vasen, at kun den ægte vase har et bestemt mærke under bunden.

Dette...

Læs mere

Seernes Redaktør:

I Nyhederne 12. august 2014 nævnte man Åbenrå Kommune som en af de kommuner, der gør skolefritidsordningen dyrere, selv om børnenes mulighed for at bruge fritidsordningen begrænses med...

Læs mere

Seernes Redaktør:

Det var ikke korrekt, da TV 2 Nyhederne 13. juni 2014 betegnede den såkaldte ’tys-tys kilde’ hos Se og Hør som ansat hos NETS. ’Tys-tys kilden’ arbejdede som konsulent for NETS, men var ansat hos IBM.

Læs mere

Seernes Redaktør:

25. september 2013 oplyste TV 2 i 19-Nyhederne, at Peter Arnfeldt er "én af en række fremtrædende personer fra Venstre, der angiveligt mistænkeliggøres af det anonyme brev", og at han er "anklaget for...

Læs mere

Seernes Redaktør:

2. maj 2013 fortalte 'Kulturen på News', at kvaliteten af en videooptagelse af den formodede gerningsmand til antændelsen af branden på Frihedsmuseet natten til søndag var så ringe, at optagelsen ikke...

Læs mere

Seernes Redaktør:

Den 26. februar 2013 kom TV 2|NYHEDERNE i 19-udsendelsen fejlagtigt til at bringe et billede fra et computerspil som baggrundsbillede i forbindelse med en nyhed om kulturskatte i Syrien.

Billedet...

Læs mere

Seernes Redaktør:

18. februar 2013 oplyste 'Kulturen på NEWS', at hver tredje filmstøtte-krone havner i udlandet, fordi danske filmmagere vælger at producere filmene der.

Det er imidlertid ikke helt rigtigt.

Den...

Læs mere

Seernes Redaktør:

Thomas Ehlers, der er formand for Rigshospitalets Kollegium, har klaget over et indslag om optagelseskravene til kollegiet i NYHEDERNE 7. september 2012.


I klagen anfører han, at det efter hans...

Læs mere

Seernes Redaktør:

I forbindelse med TV 2s transmission fra prinsesse Athenas dåb 20. maj 2012 blev det flere gange oplyst, at orglet i Møgeltønder kirke er Danmarks ældste.

Det er ikke korrekt.

Møgeltønder kirkes...

Læs mere

Seernes Redaktør:

Det fremgik 31. maj af en artikel på nyhederne.tv2.dk, at lægen Søren Ventegodt var blevet frakendt enhver ret til at have med syge mennesker at gøre indtil videre.

Det er ikke korrekt.

Foruden den...

Læs mere