TV 2 beklager artikel om grønlandsk politiker

TV 2 mener, det var en fejl at bringe artikel.

TV 2 Nyhederne beklager hermed at have bragt en artikel 2. april, som handlede om den grønlandske politiker Múte B. Egede.

I artiklen skriver vi, at Múte B. Egede undlod at erklære sig inhabil, da han på politiske møder var med til at træffe beslutninger, som i princippet også kunne påvirke rammerne for hans eget selskab MK AGRO, der handler med dyrefoder, læggekartofler og kunstgødning i Sydgrønland.

TV 2 mener, at det var en fejl at bringe artiklen, for vi havde ikke dokumentation til at underbygge artiklens påstand om mulig inhabilitet. Det er samtidig en åbenlys fejl, at artiklen ikke blev fremlagt for Egede til kommentar. Artiklen levede dermed ikke op til TV 2s vanlige kvalitetskontrol.

TV 2 beklager artiklen og forløbet.

 

Øvrige fejl og rettelser