Afgørelser fra Pressenævnet

04.06.2020 - TV 2 får ikke kritik for kritisk dokumentar om daginstitutioner

04.06.2020 - TV 2 får ikke kritik for trailer til kritisk dokumentar om daginstitutioner

04.06.2020 - TV 2 får ikke kritik for kritisk dokumentar om daginstitutioner

24.04.2020 - TV 2 får ikke kritik for omtale af ”Operation Greed”-sag

06.04.2020 - TV 2 får ikke kritik for omtale af direktør i svindelramt selskab

16.09.2019 - TV 2 får kritik for at bringe skjulte optagelser

19.08.2019 - TV 2 informerede ikke deltager godt nok

15.08.2019 - TV 2 får ikke kritik for at have gengivet kommunalt høringsbrev

24.06.2019 - TV 2 får ikke kritik for udtalelse i direkte debatprogram

21.06.2019TV 2 får ikke kritik for visning af sløret Instagram-profil

02.04.2019TV 2s omtale af politisk møde behandles ikke som egen drift-sag

24.01.2019Klage over TV 2 afvises på grund af manglende retlig interesse

30.10.2018TV 2 får kritik for artikel om et dating-program med nøgne deltagere

23.10.2018TV 2 får ikke kritik for citering af chefs skriftlige bemærkninger

13.09.2018TV 2 får ikke kritik for kritisk dokumentar om interne forhold i KL

22.05.2018TV 2 får ikke kritik for udsendelse om anbringelser af unge

15.02.2018Klage over dækning af sag om børnebidrag indbragt for sent

28.09.2017TV 2 kritiseres for sin gengivelse af SKATs synspunkt

08.09.2017TV 2 får ikke kritik for omtale af to mødres udrejse til Brasilien

08.08.2017 - TV 2 manglede gyldigt samtykke og burde have afindekseret omtale

29.05.2017Tysk klinik får ikke medhold i klage over ”Snyd eller borrelia”

29.05.2017Patient får ikke medhold i klage over udsendelsen ”Snyd eller borrelia”

30.03.2017En offentlig kendt person får ikke slettet omtale af syv år gammel bøde

27.02.2017 - Ny postaftale medfører, at klagefristen var overholdt i TV 2-sag

01.02.2017 - Pressenævnet kritiserer ikke TV 2s omtale af politianmeldelser vedrørende metrobyggeriet

24.01.2017 - TV 2 får ikke kritik for satiriske kommentarer i tv-udsendelsen "Natholdet"

21.11.2016 - Ny klage over "Snyd eller borrelia" behandles ikke

07.11.2016 - Klage over ”Snyd eller borrelia” behandles ikke

20.09.2016 - Ingen kritik af omtale af ambulanceselskab

16.08.2016Sag om TV 2s valg af fodboldkommentator genoptages ikke

13.07.2016Ikke retlig interesse i klage over TV 2s valg af fodboldkommentator

31.05.2016Ikke kritik af TV 2 for omtale af to advokater 

17.05.2016Klage figurerer dobbelt i Pressenævnets årsstatistik

17.03.2016TV 2 gengav synspunkter loyalt i nyhedsudsendelse

18.12.2015 Kritik for utilstrækkelig sløring i 'Station 2 - Politirapporten'

27.10.2015Kritik for omtale af piges selvmord

27.08.2015 - Venskabsforening var ikke klageberettiget

20.08.2015 - Foreningen for Skånsomt Kystfiskeri har ikke retlig interesse

18.08.2015 - Kritik af ”Med børnene som våben”

23.06.2015 Ingen kritik af interview med mindreårige

22.06.2015 Klage over 6 år gammel udsendelse afvist

21.04.2015 Ingen kritik af Operation X om falske direktører

27.03.2015 - Sundhedsstyrelsen fik ikke lov til at svare på kritik

19.03.2015 Kan nøjes med at offentliggøre kritik ét sted

20.02.2015 - TV 2 NEWS svigtede løfte i sag om alvorlig lægefejl

17.02.2015 - Ingen kritik af 'Stop nu krigen, mor og far'

13.10.2014 
Pressenævnet fastholder kritik af TV 2 i Lyngbo-sag

21.08.2014 - Kritik i Lyngbo-sag

25.06.2014 13-årige Amy måtte gerne udtale sig i Nyhederne

30.04.2014 - Ingen kritik af skjult kamera i 'Operation X'

11.04.2014 - Klage over 'De bortførte børn' afvist

27.01.2014 - Reddere klagede for sent

11.12.2013 Alvorlig kritik af dokumentar om de danske gidsler i Somalia

25.11.2013 - Klage over Danish Music Awards afvist

22.10.2013 Delvis kritik af 'Operation X' om opholdssted for unge

30.09.2013 - Klage over seernes redaktør afvist

24.09.2013 Yoga-center fik mulighed for at svare på kritik på TV 2

24.09.2013 - Kritik af artikel om yoga-center på tv2.dk

24.09.2013 TV Tid (tv2.dk) korrigeret af yoga-center

27.08.2013 - Ingen kritik af 'Operation X: Fitnesskongen og rengøringsfyrsten'

22.05.2013 - Sag om garagebarn afvist

21.05.2013 - Kritik af Go' morgen Danmark for fiskeindslag

23.04.2013 - For sen klage afvist

01.11.2012 - Delvis kritik af Station 2

12.03.2012 - Berigtigelse og delvist genmæle til Opholdsstedet Plantagen

05.03.2012 - Ikke kritik af 'Heltegalla'

21.02.2012 - Afvisning af klage over 'Operation X'

25.01.2012 - Afvisning af klage over 'TV 2 Dok: Man slår da børn'

12.01.2012 Ingen kritik i sag om samværsret

28.11.2011 - Ingen kritik af ansigtssløring i "Politirapporten"

03.10.2011 - Ingen kritik af omtale af JobTeam A/S

12.09.2011 - Kritik af Klamphuggerne: Fix og Færdig

21.06.2011 - Ingen kritik af udsendelse om HandiGruppen A/S

27.04.2011 - Kritik af TV 2 DOK: Man slår da børn

27.04.2011 - Ingen kritik i sag om høretest

20.01.2011 - FOA tabte sag om hjemmepleje

20.01.2011 - Ikke kritik for at vise billede af hus i voldtægtssag. Dissens

21.12.2010 - Pelsavlere tabte i Pressenævnet

21.12.2010 - Kritik af 'Natholdet' for klip med sygdomsramt kvinde

26.11.2010 - Kritik af 'Operation X', genmæle til 'T plus'

25.11.2010 - Ingen kritik for at identificere domfældt

19.10.2010 - Sag om "Operation X"-muldvarp afvist

21.09.2010 Nej til genmæle i sag om blogindlæg

21.09.2010 - Ikke kritik i Facebook-sag

28.04.2010 Klagere kunne ikke identificeres

28.04.2010 - OK at bringe kendelse i samme tidsrum som påklaget udsendelse

24.03.2010 - Manglende klageberettigelse - sag afvist

20.01.2010 Kritik af "delvis" sløring i "TV 2 Dok: Eks-chikane"

06.11.2009 - Genmæle i pædofili-sag fra Beder

12.10.2009 - Nej til genoptagelse af sag mod TV 2, tv2.dk og TV 2 Sputnik

18.08.2009 - Kritik af optagelser fra trafikulykke

18.08.2009 - Ingen kritik i sag om ungarsk tandlægefirma

18.08.2009 - "Basta" slap for kritik i sag om fladskærme

18.08.2009 Ingen kritik af "Lige på og sport"

30.07.2009 - Afvisning af klage over "Operation X: Maskerade for millioner"

25.06.2009 - Delvist genmæle til kyllingeproducent mod "Operation X"

25.06.2009 - Kritik af "Basta" for manglende opfølgning

21.04.2009 - Ikke kritik af skjult kamera i "Klamphuggerne"

21.04.2009 - Ikke kritik af "Basta" om forsikringsmæglers metoder

21.04.2009 - Kritik af TV 2 "Forbryderjagt"

17.02.2009 - Ikke kritik af Praxis om paradentose-behandling

16.12.2008 - Ikke kritik af Basta i sag om ejendomsmægler

13.08.2008 - Delvis kritik af Nyhederne: Optagelser i børnehave

13.08.2008 - Kritik af Operation X: De falske åndemagere

13.08.2008 - Kritik af TV 2 i sag om optagelser i børneinstitution

30.04.2008 - Ikke kritik af TV 2 i sag om redigeringsret

26.03.2008 - Optagelser i byggemarked. Ingen kritik

26.03.2008 - Kritik af optagelser uden samtykke.

26.03.2008 - Omtale af gammel straffedom. Ingen kritik

26.03.2008 Omtale af politisag. Ingen kritik

 

Send klage

Kontakt TV 2 Seernes redaktør ved at skrive en mail på nedenstående e-mail adresse:

sr@tv2.dk

Sådan klager du

Læs vejledningen, inden du klager til TV 2 og Seernes redaktør.

Spørgsmål

Her kan du læse udvalgte spørgsmål fra seerne og TV 2s og Seernes redaktørs svar.

Spørgsmål fra seerne